2018. nov 13.

A kereskedelem dönti el milyen a jó anya...

írta: mAmazone
A kereskedelem dönti el milyen a jó anya...

avagy csak hallgass az ösztöneidre!

Már terhességem óta érzem, hogy a gyártók, kereskedők, a piac azt az érzést keltik a termékük reklámozása során, hogy melyik termékkel leszek jobb anya.

Szinte már nem is tudunk arra koncentrálni, hogy mire lesz szüksége valóban a születendő gyermekünknek vagy nekünk, mert megpróbálják elhitetni, hogy jó anya akkor leszel, ha azt is megvetted! 

Gondoljunk csak bele, mennyi könyv, fórum, reklám és napi szintű impulzus ér minket iparág szerűen?! És mi itt ülünk egy információs árok közepén és próbálunk úgy kimászni, hogy a legjobban járjunk. 

És akkor jön legjobb "barátunk" a Google. Mihelyt rákerestél az első babás dologra, na akkor indul meg igazán a lavina. A remarketing áldozataként zúdul rád a termékek hada, amiről sokszor azt sem tudod micsoda. És épphogy túl vagy az első 12 héten, fellélegezhetsz, de aztán jönnek a dilemmák. Kiságy vagy bölcső, hinta vagy pihenőszék, pasztell színek vagy élénkek, szoptatós fotel vagy kanapé, sima matrac vagy kókusz, babaőr és/vagy légzésfigyelő?

Majd ezeken a vizeken szépen elúszkálsz mire megérkezik a pici és azt hiszed, minden megvan, mindenből a legjobbat, legkedvezőbbet vettétek, márcsak etetni, játszani és altatni kell...

fullsizeoutput_2c2a.jpeg

Valamikor nem az előírásnak megfelelően alszanak :)

És ekkor jön a következő hullám! Könyvek, blogok, vlogok, tréningek, segédanyagok szólnak arról, hogy hogyan kell egy gyereket jól etetni, altatni, sétáltatni, játszani vele. Jó anya akarsz lenni (mint ahogy én is!!) és ezekbe beleásod magad. Hasznos praktikákat, trükköket és tippek lehet szerezni, de el is lehet bennük annyira mélyedni, hogy bizonytalan leszel és letört. Ott tartod a karodban a legdrágább kincsed, egy csodát, és azon töprengsz, hogy miért sír, miért nem tudod elaltatni, megnyugtatni, pocakfájás nélkül megetetni. Pedig mások milyen jól és könnyen csinálják, Neked miért nem megy? Megnyugtatlak: Másnak sem megy könnyen! Más is küzd, más is tele van kérdésekkel, kételyekkel, hiszen ez egy új élethelyzet, új kihívás.

És ezt a rést találja meg a pajzson a kereskedelem.

img_0513.JPG

Nem mindig az a jó játék, amit a legdrágábban vettünk :)

Szóval, amikor tele vagyunk kérdésekkel, mert azt látjuk a fórumokon, hogy mások jobban csinálják, akkor üzenem: Megnyugodhatsz, pont úgy jó neki ahogy, Te altatod, Te eteted, Te ringatod, Te szoptatod, Te játszol, Te mondókázol. Azért választott téged, mert tudja, hogy Te azt adod neki, amire szüksége van a lelki és testi fejlődéshez. Ő nem tudja, mi van a szakkönyvekbe írva, és hogy hogyan is kéne egyedül elaludni. Ő úgy szeret elaludni, ahogy Te altatod el. A kérdés csak az, hogy neked jó-e, komfortos-e. Neked jó úgy ahogy eteted, altatod, amilyen programokat csinálsz? Te komfortosan érzed-e magad ebben a dologban, az ANYASÁGBAN?

img_5090.JPG

Az altatásnál nekünk a babaöböl vált be nagyon

 

A "kedvenc" hirdetésem: "mit játsz a gyerekkel, ha nincs időd" címmel láttam. - A lényeg pont az, hogy az időnket kell rá szánni, az én lelki- és gondolati világomban nem az a jó irány, hogy néhány percben mit játsz vele. Legyél vele, légy önmagad, mutass meg neki mindent, amire fogékony és élvezd az együttlétet! 

Mankókat jelenthetnek ezek a fórumok, könyvek és közösségek. Én ezért szeretek más anyák közé járni, mert ott ténylegesen elmondják mások a tapasztalataikat, hogy nekik mi az ami bejött, hogyan csinálták, tudok kérdezni és látom a hitelességet. És ha úgy gondolom, úgy érzem, hogy az én lelkületemnek, elveimnek megfelel, akkor kipróbálom. Ha viszont nem, akkor inkább meg sem próbálom, mert nagyobb kavarcot okozok vele. 

 

Félreértés ne essék. Én is sok könyvet olvastam (még mindig olvasok), sok hírlevélre fel vagyok iratkozva, tanácsadói csoportokban is benne vagyok és más anyás blogokat is olvasok. Sok jó információt, praktikát lehet szerezni, de volt olyan, amikor csak elbizonytalanodtam a rengeteg különböző tanácstól. Ilyenkor mindent becsuktam, mindent bezártam és egyszerűen csak az ösztöneimre kezdtem hallgatni. Mert ha egy séma felé megyek, az nem én vagyok. Ha a könyvből kiolvasott dolgot próbálom csinálni, az nem lesz önazonos, ettől nyugtalan és zavart leszek, ami átragad a babára is. Ő is nyűgös lesz és én is, és azonnal azt érezheti ilyenkor egy nő, hogy nem jó anya, mert nem tudja úgy csinálni, ahogy kell, ahogy jó anyának kell lenni. De ki dönti el, hogy milyen a jó anya? 

fullsizeoutput_2c2c.jpeg

A legfontosabb, hogy ő mosolyogjon! Akkor mindent jól csinálsz!

Szólj hozzá