2018. okt 01.

13 tuti hely belföldön, ami kisgyerekkel is élmény

írta: mAmazone

amerre mi jártunk 1 éves kor alatt

Amióta az eszemet tudom, imádtam jönni-menni, utazni, élményeket szerezni. Szerencsére (vagy a sors keze) a párom is ugyanilyen, így amióta egymásra találtunk állandóan mentünk valahova. Terhesen is folyton kirándultunk, városokat néztünk, utaztunk. Mindenki azt mondta, még addig csináljuk, amíg lehet, mert majd gyerek mellett mi is megtudjuk milyen nehéz bárhova is menni...

Hát mi nem tudtuk meg :) Nimó 4 hónapos korában mentünk el egy 3 napos wellness hétvégére és azóta is rengeteg helyen voltunk már. A következő tippekkel szeretném bátorítani a hasonló beállítottságú szülőket, hogy gyerekkel sem kell otthon maradni, lehet menni, éményeket szerezni, csak mostanában nem ugrunk tandemet és iden nyáron nem sokat boboztunk vagy canopy-ztunk :)

Siófok - Mala Garden

Nem egy kifejezett bababarát hotel, de minden van, amire egy család számára szükség lehet, ha egy kellemes, wellness hétvégére vágynak a Balaton part közvetlen közelében. Családias jellegű, pont megfelelő méretű wellness-szel, kényelmes étteremmel és kedves személyzettel. Mi családi szobában voltunk, így igazán kényelmes, komfortos és a helyzethez képest pihentető hétvégét tölthettünk el. Nimó mégcsak 4 hónapos volt, de kipróbáltuk a medencét, imádta a szobában lévő jakuzzis kádat és nagyokat sétáltunk a befagyott Balaton mellett.

Budakeszi vadaspark

Ha egy pár órás programra vágyunk és szeretik a gyerekek az állatokat vagy a kalandparkot, akkor szívből ajánlom. Rengeteg állatot figyelhetünk meg, miközben elkerüljük egy tipikus nagy állatkert tömegét és sorban állását. Kényelmesen körbejátható akár babakocsival is. Mi hurcit is vittünk, így kényelmesebb volt és a saját tempónkban haladhadtunk. Nem túl nagy, így nincs az embernek a "mikorérünkmárkörbe" érzése. A Dínó park a totyogók, kisgyerekek és apák kedvenc része, ahol élethű nagyságban, hangokkal megspékelve vehetjük szemügyre a dínókat és érezhetünk egy cseppnyi Jurassic-park feelinget. Az étteremben finomak az ételek, le lehet ülni kényelmesen, a mosdók tiszták és az egész olyan igényesen van kialakítva. Külön jó pont a babaszoba, ahol kényelmes fotelekben lehet szoptatni és tiszta körülmények között átpelenkázni a piciket.

Szelidi-tó

Méltatlanul keveset hallani róla, pedig nekünk gyerekkorunk egyik kedvenc táborozós és fürdős helye volt. A legfrappánsabban úgy tudnám leírni: icipici Balaton. Jó minőségű víz, nem hirtelen mélyülő víz, füves part, tipikus strandbüfék, "főtt kukoricás, csilingelős, kedves arcú, hangosan kiabálós" bácsi, csak itt az ember kényelmesen elfér, le tudja tenni a plédet úgy, hogy nincsenek idegenek az aurájában. Külön pozitívum számunkra, hogy sarazós a vízpart, így Nimó ülve élvezhette a vizet és a homokot egyszerre.

MagánZoo

Felsőlajoson vagyunk, hosszú földúton autókázunk, aztán egy erdő és egyszer csak egy nem is kicsi állatkert. Rengeteg féle állattal találkozhatunk, főleg ahhoz képest, hogy egy magánkézben lévő állatkertben vagyunk. Igazi különlegesség volt számunkra a fehér oroszlán. Nagyon szimpatikus volt a hatalmas és jól felszerelt játszótér, ami középen helyezkedik el, a büfével szemben és az állatkifutók ölelésében. Így a család minden tagja a számára legkedvezőbb dolgot tudja egyidőben csinálni, aki elfárad az a büfében megpihen, közben látja a játszótéren hintázó, mászókázó gyereket, akit pedig jobban lekötnek az állatok, ő megy egy kört a kifutók mentén és a bejáratnál megvásárolt csemegével kedveskedik a négylábúaknak.  Ha arra járunk, mindenképp térjünk be az Újtanyacsárdába, mert igazi gasztronómiai és vizális élmény egyben.

Kopaszi-gát

Örök kedvenc!!! Budapest széle, de a csend és nyugalom szigete. Olyan, mintha az ember nem is a fővárosban lenne. Rengeteg zöld terület, tágas parkoló, hosszú sétáló út, számos étterem, játszóterek, játszóházak, fürdőzési lehetőség, vadkacsák és két oldalról a Duna a maga csendjével és méltóságával. Mit lehet itt csinálni? Enni, inni, fagyizni, sétálni, futni, biciklizni, rollerezni, játszani, piknik-ezni, jó időben fürödni, napozni, szülinapot ünnepelni és szuper családi fotókat csinálni... Jó időben, tavaszi napsütésben vagy őszi hűvösben is kellemes időtöltés a család apraja nagyja számára.

Szeged - Hungest Hotel Forrás és a Napfényfürdő Aquapolis

Minden négyzetméteren igazi baba- és családbarát. Hatalmas terek, kényelmes szobák, tágas étterem, nagy választék a büféasztalon. A játszószobát imádtuk, a 8 hónapostól a 4 évesig hosszasan lekötötte őket a sok játék. A kertben animátorok szórakoztatták a nagyobbakat. Az Aquapolis nevéhez hűen tényleg egy fürdőváros. Akkora, hogyha az ember nem beszéli meg a többiekkel hol lesz, akkor esélye sincs megtalálni. Bent és kint is sok-sok medence, csúszda, élménymedence.

Itt nagy családdal voltunk, összesen tizenegyen, és mégis tudtunk együtt mozogni 5 napon át, mert mindenhol megtaláltuk a különböző korosztályok számára is élvezhető programokat, helyeket. Állatkert, kalandpark, sétáló utca, pláza, kézműves fagyizó, Dodo kisvasút, erdei séta- és futópálya, belvárosi játszó- és ügyességi tér és Tisza-part, mind egy-egy élményt jelentett, amiket szívünkbe zártunk.

Repülős napok

Mi a kisapostagi repülős napon voltunk, de megannyi ilyen esemény szerveződik országszerte. Amiért idevettem az ötletekhez, az azért van, mert én még kicsinek tartottam hozzá a 8 hónapos gyereket, gondoltam félni fog a nagy gépektől és megijed a zajoktól. Ám szerencsére engedtem a párom invitálásának és kimentünk. Hurcival mentünk végig a kirakodósok és a repülők között, meggyőződésem ez is segített, hogy jól viselje ezt az ingergazdag környezetet. Nagyon tetszettek neki a felszálló helikopterek, bőgő motorok, cikázó repülők. Igazi pasi :) Nagyobb gyerekekkel több élményt lehet szerezni, mert ilyen helyeken mindig van légvár, gokart, kressz pálya kis motorokkal, arcfestés, repülős szimulátorok stb. Fiúknak, lányoknak izgalmas napot szerezhetünk.

Noel Tanya

Ha valami cuki helyet keresünk egy délutáni vagy hétvégi, néhány órás programnak Pest közelében, akkor irány a Noel Tanya. Érd egy kis utcájának a legeslegvégén egy igazán vonzó külsejű tanyát találunk. Ahhoz képest, hogy nem túl nagy területen van, rengeteg állatot ismerhetünk meg. A személyzet kedves, a tulajdonos hosszasan mesélt arról, hogy melyik oroszlán hogy került hozzá és reggel milyen sorrendben kell őket simogatni és "játszani" velük, hogy ne legyen sértődés :) Nagyon jó elrendezésű, kulturált, az állatok is igényesen vannak elhelyezve, etetni, simogatni lehet őket. A gyerekek élményét a pónik, a lovagoltatás és a hatalmas, fedett játszótér fokozza.

Lupa-tó

Teljes joggal hívják az ország tengerpartjának, mert már a parkolóba érkezve elfog minket egy "távolvagyunkotthonról" érzés, tengerparti feeling. A bejárattól golfkocsi egy nagyon cuki sofőrrel visz be minket a strandokig. Több féle strand közül választhatunk, mi természetesen a Gyerek Beach-et hódítottuk meg. Homokos part, impozáns bárok, baldahinos pihenőágyak, nagy terület, rengeteg kajálda, játszótér, kihelyezett mosdók és épített járda végig. A gyerek strandot úgy oldották meg, hogy lekerítettek egy sekélyebb részt, így nem kell félnünk, hogy egy bányatóban fürdenek a gyerekek, mert nem tudnak beljebb menni. A parton homokozni, sarazni vagy homokvárat építeni tudnak, kicsit távolabb izgalmas játszótér kedvez nekik. Tapasztalatunk szerint akkor menjünk ide, ha szeretjük a homokot, mert haza is viszünk belőle rendesen. Szuperül lehet egy egész napot itt tölteni, figyelembe véve a nem olcsó jegyárakat érdemes is. Összességében mi nagyon szerettük!

Velence korzó

Néhány éve nagyon felkapott hely, mely gyönyörűen kialakították a homokos parttal, klimatizált vásárló utcával, sokféle étteremmel, vizi sportokkal. Nekünk közel is van, így az előző években sokszor meglátogattuk motorral vagy autóval, volt hogy csak egy hekket enni ugrottunk le, mert az is nagy előnye. Viszont hátránya, hogy nagy a tömeg és nincsenek fák, így aztán pici gyerekkel lebeszéltük magunkat, mikor felmerült alternatívaként, egészen augusztusig. Akkor újra jött az ötlet, hogy a keresztgyerekek mennek le a szüleimmel, csatlakozzunk. Csatlakoztunk, és milyen jól tettük. Béreltünk széket, asztalt és napernyőt, így árnyékban és kényelmesen tudtunk ülni, enni, játszani. A homokban a gyerekek szuperül eljátszottak a napernyő alatt. Ha sarazni volt kedvük, azt a parton megtehették, mert elég széles bejáró van a víz felé. A víz lassan mélyül, a picik is be tudnak totyogni. Az éttermeket babakocsival könnyen meg lehet közelíteni, mert előttük járda van. Amikor hűsre vágytunk, akkor elmentünk nézelődni a boltokban, itt aztán bármit beszerezhetünk, a DM-től a Dechatlonig van minden.

Szántód

Harmadik éve nyaralunk itt a barátainkkal és azt hiszem még megyünk párszor a jövőben is. Egy tágas házat szoktunk bérelni, amiben elfér 5 család és a kert medencével, hintával, grillezővel felszerelt. Azért szeretünk idejárni, mert csendes és nem zsúfolt, a környéken pedig találni élmény lehetőséget bőven. Zamárdi a közvetlen szomszéd, ha arra vesszük az irányt, útközben találunk kalandparkot, gokartpályát és cirkuszt. Siófokra szoktunk átmenni hajókázni, a gyerekek imádják a zenés, táncos mesehajókat. A révvel pedig Tihanyt vehetjük célba, ahová már az odavezető út is egy émény a gyerekeknek a Balatonon átkompozva.

Tihany

Ha Tihany, akkor kompozás, nyitott buszozás, levendula illat mindenhol, fagyi, rétes, kemencés lángos, színes játékok az útmenti boltokban, apátság és gyönyörű kilátás a Balatonra. Ez gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt élmény minden alkalommal. Amit kisgyerekkel itt különösen ajánlok, az a nyitott tetejű busz, mert gyorsabb és izgalmasabb, mint a kisvasút és felférnek a babakocsik is. A két járat között pont kényelmesen megyünk egy kört, így a gyerekek érdeklődése folyamatosan fenntartható.

Tiszakécske - Barack Hotel

Szállodai élmény egy hotelben. A híres termál fürdőt vásárolta meg egy család, majd építette hozzá a hotelt. Érezni is, hogy magánkézben van és szívvel csinálják. Minden megvan, amire egy családnak szüksége lehet egy pihentető wellness hétvégéhez és amikkel egy szállodában is találkozunk. Sok-sok medence, wellness, masszázs, éttermek, játszóterek, játszószoba, családi szoba, bőséges étkezések. A sokszínű szolgáltatások mellé mégis egy családiasabb hangulatot kapunk. A személyzet kedves és mindig megcsinálták vagy elkészítették nekünk, amit pluszban kértünk. A szobák csendesek, a hotel igényes kialakítású. Ami szülői szemmel nagyon szimpatikus volt: motoros redőnyök az ablakokon, mindenhol szőnyegpadló (még a folyosón is), kinti és benti gyerekmedence és pancsoló, az étteremben megfelelő számú etetőszék, műanyag tányérok és evőeszközök, változatos gyerekmenük. A vacsoránál élő zene szól, ami nagyon hangulatos. A családi szobánál is minden szobához külön erkély van, így altatás után nyugodtan tudtunk a friss levegőn beszélgetni, iszogatni.

Remélem tudtam ötleteket adni és ebben változatos, de napos őszi időben kedvet csináltam egy kiránduláshoz vagy akár egy hétvégi pihenéshez. Tudom, hogy gyerekkel elindulni sosem egyszerű, de megéri, mert a végén mindenki jól érzi magát és élményekkel tele tértek haza, amikre a nehezebb, szürkébb hétköznapokon vissza tudtok emlékezni és beleszőni az estimesékbe.